Rembrandt-en-Marjos.reismee.nl

Van stoffig India naar de moesson in Nepal

Dag allemaal,

Hier even een kort berichtje vanuit Pokhara, nepal. Alles gaat goed. We hebben nauwelijks tijd om te internetten en in India was er ook geen gelegenheid toe. India was erg indrukwekkend. Ik weet niet waar ik moet beginnnen met beschrijven; alles is er anders. Grootste verschil is nog wel de totale chaos op de weg en de temperatuur overdag; minimaal 40 graden.

De Taj Mahal was fantastisch om te zien. Extra vroeg opgestaan om de zonsopgang mee te maken. helaas hadden er een paar zich verslapen en een tuktuk pech onderweg. Maar uiteindelijk wel een van de mooiste gebouwen ter wereld mogen aanschouwen.

Het heilige Varanassi was een hele beleving. Vanuit het hele land komen Hindoes hiernaar toe om hun laatste rustplaats te vinden. Er worden per dag 300 lijken verbrand. We zijn bij zo'n crematie aanwezig geweest. Toch wel een beetje een raar gevoel bij.Rembrandt kwam toch ook maar terug op zijn plan de Ganges over te zwemmen, maar heeft wel het heilige water aangeraakt. Ik zelf heb me er niet aan gewaagd

Het eten is hier heerlijk. We zijn blijkbaar al best aan pittig eten gewend, want dat trekken we goed. Wat daarentegen wel wennen is is het vetgehalte, alles drijft in de olie helaas.

Na ratten op het station en een nacht in de nachttrein tussen de locals, was India een hele ervaring. Ook komen we wat te weten over het Hindoeisme en het Boeddhisme. Erg interessant.

Blij dat we even op adem kunnen komen in Nepal. Hier zijn ontelbaar kleuren groen. fantastisch uitzicht. helaas veel last van de moesson. Het regent tot nu toe hier non-stop. Een contrast met India. We hebben net een Tibetaans vluchtelingen kamp bezocht. Morgen vertrekken we naar de hoofdstad: Katmandu.

Helaas zit mijn tijd er al weer op.

Voor nu: vele groeten en tot snel!

Reacties

Reacties

Hennie W.A. Freitag

Goed dat we weer op de hoogte zijn van alle gebeurtenissen. Zeker de crematietoestanden lijkt me erg bijzonder om mee te maken. Nu naar Katmandu, dicht in de buurt van het dak van de aarde. Het is in ieder geval een bezoek aan een compleet andere wereld. Jullie zijn nu halverwege en als jullie terug zijn komt ook onze reis wat dichterbij. Groetjes vanuit een warm en af en toe benauwd Nederland.

Myra

Mooie verhalen weer!!!

Natuurlijk ben ik weer jaloers....

Genietze!

Betsie

groetjes

Annelies

Ben heel benieuwd naar jullie verhalen als jullie weer in Nederland zijn. Graag laat ik me vertellen over het hindoeisme en boeddisme. Agnes is nu haar koffers aanhet pakken en vertrekt morgen naar de andere kant van de wereld. Zo hebben wij ook een beetje het gevoel op vakantie te zijn door in jullie verhalen te duiken. Voorlopig houd ik het zelf maar op Friesland tot zondag.
Fijn om jullie verhalen te lezen.
groeten

Fausta

Hee mensen,

Klinkt allemaal erg goed, geniet er van en de verhalen en foto's hoor en zie ik thuis wel.

Baai, love Fausta

Thimo

Hey lieve schat,

Geniet nog lekker van je wel verdiende vakantie, wel mis ik je heel erg!!!! Doe de groeten aan je man

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!